مزایای VoIP

ارسال شده توسط admin | در دسته بندی Uncategorized

ازآنجاییکه با استفاده از VoIP شما از هر جایی که به پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشید، می‌توانید ارتباط برقرار کنید، کاربران می‌توانند هنگام مسافرت ATA ها یا IP Phone هایشان را همراه داشته باشند و به تمام خدماتی که تلفن خانگیشان ارائه می‌دهد دسترسی داشته باشند.برخی افراد از یک softphone برای دسترسی به سرویس VoIP شان استفاده می‌کنند. یک softphone یک نرم افزار ویژه است که سرویس VoIP را به کامپیوتر یا laptop شما load می‌کند. این برنامه‌ها این امکان را به شما می‌دهد که از طریق laptop تان از هرجای دنیا که به یک ارتباط با پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشید ارتباط تلفنی برقرار کنید. بسیاری از سرویس‌های VoIP امکان بررسی Voicemail شما را از طریق اینترنت و یا توسط فایل پیوست نامه الکترونیکی که به کامپیوتر یا PDA شما ارسال شده است را می‌دهد.برای مدیران شبکه، سیستم تلفن VoIP به این معنی است که به جای دو شبکه تنها با یک شبکه روبرو هستند. جابجایی سیستم VoIP نیز به آسانی صورت می‌گیرد. این بدین دلیل است که اکثر سیستم‌های تلفن مورد استفاده در شبکه VoIP دارای رابط Web بوده و به راحتی توسط مدیر شبکه قابل مدیریت هستند. پروسه MAC(Move, Add, Change) به راحتی قابل انجام خواهد شد و لازم نیست برای هر بار انجام MAC با سرویسدهندهتان تماس بگیرید. تمام اینها به معنای هزینه کمتر برای سازمان شما می‌باشد.یکی دیگر از منافعی که برای شرکت‌های دارای VoIP می‌تواند وجود داشته باشد این است که شعب سازمان‌ها می‌توانند در سرتاسر دنیا پراکنده شده باشند و نیازی به مجتمع بودن آنها نیست. دلیل گسترش روز افزون از سیستم VoIP تکنولوژی مورد استفاده در این سیستم می باشد که گسترش دهندگان و تولید کنندگان این سیم بدون محدودیت سیستم های آنالوگ امکان افزودن امکانات فراوانی را دارند. در ذیل به برخی از مزایای این سیستم اشاره می شود.

عدم محدودیت جغرافیایی :در سیستم های سنتی  برای اتصال هر کاربر به مرکز تلفن نیاز به کابل کشی جداگانه می باشد. البته اگر کاربر در نقطه ای خارج از محدوده جغرافیایی دفتر باشد این امر امکان پذیر نمی باشد. در سیستم VoIP اتصال به مرکز از طریق شبکه می باشد. بدین معنی که در هر نقطه از دنیا که امکان برقراری ارتباط به شبکه مرکزی از طریق وایرلس، اینترانت، اینترنت و هر شکل دیگر ارتباطی وجود داشته باشد، امکان اتصال داخلی به مرکز تلفن وجود دارد. این اتصال می تواند از طریق گوشی تلفن تحت شبکه، رایانه، تلفن همراه و … انجام پذیرد.
عدم نیاز به سیم کشی مجزا :در عصر حاضرهر دفتر، شرکت، سازمان و مجموعه ای به شبکه مجهز می باشد که برای برقراری سیستم VoIP استفاده از بستر موجود شبکه امکان پذیر می باشد. بدین معنی که برای سیستم تلفن دیگر نیاز به سیم کشی جداگانه وجود ندارد که خود سبب کاهش هزینه و سهولت در کار می گردد.
ارتباطات رایگان:ارتباط تلفنی تحت شبکه با استفاده از طرق مختلف ارتباطی و اینترنت انجام می گیرد.. لذا مکالمات بدون نیاز به شماره گیری و بصورت رایگان انجام می پذیرد.
قابلیت انتقال خطوط :با استفاده از سیستم VoIP می توان بوق هر شهر یا کشوری را در شهر یا کشور دیگری در اختیار داشت. این روش نه تنها سبب کاهش هزینه های تلفن می گردد بلکه با کمک آن می توان دفاتر مجازی در اختیار داشت که در دفتر اصلی پاسخگویی انجام گیرد. از دیگر کاربرد های این روش انتقال خطوط تلفن به محلی است که مخابرات امکان واگذاری خطوط تلفن را ندارد.

یکپارچه سازی :شرکت ها و سازمان هایی که دارای بیش از یک دفتر می باشند در هر مرکز خطوط تلفن یا یک مرکز تلفن جداگانه دارند. برای تماس با همدیگر باید شماره گیری کرده و ارتباط برقرار نمایند و همچنین در صورتی که تماس از بیرون دفتر داشته باشند و تماس گیرنده با دفتر دیگری نیز قصد مکالمه داشته باشد باید از او خواست تا شماره دفاتر دیگر را شماره گیری نماید. در سیستم مرکز تلفن VoIP تمامی دفاتر در دفتر اصلی متمرکز می شوند. در صورتی که کارمندان و مدیران قصد تماس با همدیگر را داشته باشند براحتی با گرفتن شماره داخلی می توانند با هم تماس حاصل نمایند و شخصی که از بیرون دفتر تماس گرفته است براحتی می تواند به داخلی دیگری که در دفتر دیگر قرار دارد متصل گردد.

مدیریت ساده : در سیستم سانترال تحت شبکه  مدیریت مرکز بسیار ساده می باشد. مراکز تلفن VoIP محیطی را تحت شبکه در اختیار کاربر قرار می دهند که از طریق آن می تواند تنظیمات را تغییر داده، کاربر اضافه نموده و یا گزارش گیری نماید.
اتاق کنفرانس :از دیگر امکانات مراکز تلفن تحت شبکه اتاق کنفرانس می باشد که تعداد زیادی از افراد در داخل و خارج دفتر می توانند همزمان با هم مکالمه داشته باشند.
گسترش آسان:گسترش و اضافه نمودن کاربر در این سیستم ها بسیار آسان می باشد و مانند سیستم های سنتی نیاز به سیم کشی مجدد برای هر کاربر وجود ندارد.
امکانات افزوده: مراکز تلفن تحت شبکه دارای امکاناتی هستند که بصورت یکپارچه در اختیار کاربر قرار می گیرد. بسیاری از این امکانات در سیستم های سنتی قابل افزودن نمی باشد و یا برای هر کدام باید قطعه و سیستم جداگانه ای تهیه نمود.
مکالمات تصویری: مکالمه تصویری در سیستم های تلفن تحت شبکه به راحتی امکان پذیر می باشد و با استفاده از تلفن های تحت شبکه مجهز به دوربین و یا حتی نوت بوک و Webcam این امر امکان پذیر می باشد.
دریافت و ارسال فکس از طریق اینترنت: با استفاده از سیستم FoIP دستگاه مرکزی میتواند فکس را دریافت کرده و آن را به آدرس شما ایمیل نماید. همچنین از طریق اینترنت می توان به دستگاه متصل شده و از طریق آن با شماره دفتر خود فکس ارسال نمایید. این بدان معنی است که شما در هر نقطه از دنیا که باشید به دستگاه فکس خود دسترسی دارید.در اجرای سیستم VoIP با توجه به انعطاف پذیری این تکنولوژی که در حال حاضر در دنیا به سرعت در حال گسترش می باشد روش های متنوعی  را می توان پیاده سازی کرد که نیاز شما را بطور کامل پوشش دهد و بهترین استفاده را از این تکنولوژی روز دنیا برد.

0 دیدگاه | جولای 6, 2019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *