اگر شما تصمیم به پیاده سازی سیستم VoIP در سازمان خود دارید، ابتدا مشخص کنید که کدامیک از تجهیزات تلفنی فعلیتان را میتوانید حفظ کنید. بدین ترتیب میتوانید به میزان زیادی در هزینهها صرفه جویی کنید. بسیاری از سیستمهای تلفن دیجیتال با افزودن کمترین سخت افزار و بروزرسانی نرم افزار دارای قابلیت آدرس دهی میشوند.علاوه بر این شما باید مطمئن باشید که تمامی دستگاههای مورد استفاده شما مانند فکس، پردازشگر کارت اعتباری، سیستمهای امنیتی و … میتوانند به صورت یکپارچه به سیستم تلفن VoIP شما متصل شود.در آخر توصیه میشود که هیچگاه سعی نکنید با خریدن تلفنهای VoIP دست دوم در هزینهها صرفه جویی کنید. به خاطر داشته باشید که VoIP یک تکنولوژی جدید بوده و حتی ممکن است تجهیزات مربوط به یک سال قبل هم از رده خارج شده باشند. همچنین هزینه نصب چه تلفن شما نو باشد چه دست دوم تفاوتی نمیکند و حتی ممکن است در صورت استفاده از تلفنهای دست دوم مجبور شوید هزینه خدمات بیشتری بپردازید.
مهم ترین ویژگی هایVoIP:
- کیفیت بالا و کم نظیر صدای مکالمه
- حداقل تاخیر زمانی در مکالمه
- پوشش تمام کشورهای جهان
- وضوح و شفافیت صدا، بدون وجود خدشه و انعکاس در صدا
- سادگی و سهولت کاربری
- قیمت مناسب مکالمات
- امکان استفاده بدون نیاز به شماره گیری مرکز تلفن
- امکان استفاده در تلفن همراه، تبلت، رایانه های دستی و سایر رایانه ها
- قابلیت اتصال به سانترال
- قابلیت استفاده چندین نفر از یک Account
- جابهجائی آسان شمارههای تلفنی، به این.
- برای برقراری تماسهای تحت اینترنت از هر نقطه دنیا
- برقراری تماسهای Point to Point مابین دفتر مرکزی و دفاتر نمایندگی خارج از کشور بر روی بستر اینترنت
- امکان تماس با کلیه شمارههای بهصورت مستقیم و با هزینه ناچیز
- امکان تماس کلیه کارکنان دفاتر و شعب با یکدیگر بهصورت ۳ شمارهای و با هزینه
- قیمت کمتر خدمات تلفنی به خصوص تماسهای راه دور
- حذف کد شهر
برقراری ارتباط بین دفاتر و شعب شرکتها با فناوری ویپ
یکی از بارزترین ویژگی های ویپ در سازمان ها، اتصال دفاتر، شعب و کارخانه ها به دفتر مرکزی می باشد. به عبارت ساده تر تمامی دفاتر شما در هر نقطه ای از دنیا که باشند بصورت یکپارچه در می آیند و علاوه بر اینکه ارتباطات بین دفاتر کاملا رایگان می گردد، شما می توانید از امکان انتقال خطوط شهری بین دفاتر استفاده نمایید و این به معنی کاهش هزینه ها و سهولت در برقراری ارتباط در سازمان ها می باشد.همچنین اگر یک سازمان دارای دفتر یا کارخانه ای در نقطه ای می باشد که امکان تخصیص تلفن شهری از طریق مخابرات وجود ندارد، می توانید از طریق ویپ خطوط دفاتر دیگر خود را به آنجا انتقال دهید.با توجه به درخواست ها و سفارشی سازی های مختلف در این حوزه و مبحث مربوط به انتقال خطوط از طریق ویپ و امکانات بسیاری که در این زمینه موجود است
ارائه خدمات پشتیبانی ویپ
حتما برای شرکت و مجموعه شما هم پیش آمده که برای مدیریت تماسهایتان از وبپ استفاده کرده اید حال یا یکی از مهندسان شرکت این کار را انجام داده است و یا یک فرد یا شرکت دیگر اما شاید خیلی از عملکرد سیستم راضی نباشید و یا گزارشات و درخواستهای بیشماری که از ویپ انتظار داشتید نتوانستند برای شما پیاده سازی کنند. با اطمینان خاطر میتوانیم به شما این امید را بدهیم که نت وب با تجربه موفق خود در پیاده سازی سفارشی سازی های مورد نظر برای سیستمهای ویپ سازمانها در کنار شماست و درخواستهایتان را در کمترین زمان برآورده خواهد ساخت.
فروشگاه های اینترنتی و مشکلات مدیریت تماسهایشان
در چند سال اخیر شاهد رشد چشمگیر فروشگاه های اینترنتی در ایران بوده ایم.با برسی چند فروشگاه اینترنتی و ساز و کارهای ارتباط با مشتریانشان و ثبت اطلاعات مشتریان متوجه شدم متاسفانه پروسه قوی و مدونی برای این مهم از سوی مدیران این نوع کسب و کار اندیشه نشده است و باعث شده با توجه به رشد مشتریانشان و تعدد تامین کنندگان آنها متاسفانه دچار مشکلات متفاوتی شوند.حال شاید بپرسید که ویپ در این مقاله چه جایگاهی میتواند داشته باشد. با توجه به خدماتی که با راه اندازی ویپ میتوان به این فروشگاه ها داد نقش ویپ بسیار پر رنگ خواهد شد.در این مطلب فقط به تیتر برخی از مشکلاتی که بر سر راه کسب و کارهای اینترنتی است اشاره مینمایم. که تمامی آنها توسط راه اندازی سیستم یکپارچه ویپ VOIP و سی آر ام CRM به راحتی قابل برطرف شدن است.
۱- ایجاد بستری مناسب برای پاسخ گویی به سوالات مشتریان
۲- اطلاع رسانی به مشتریانی که کالای خاصی را تهیه کرده اند.
۳- ارائه خدمات پس از فروش مناسب بر اساس کالای خریداری شده
۴- هدایت مشتریان بر اساس گروه بندی کالایی مورد نظر به کارشناسان فروش همان حوزه
۵- ثبت درخواست مشتریان در ساعت غیر کاری توسط تلفن
۶- دسترسی به گزارشات متفاوت از عملکرد فروش فروشگاه و انواع گزارشات متفاوت دیگر به تفکیک کالای خریداری شده و شماره موبایل مشتریان و ایمیل آنها
۷- بازاریابی تلفنی هوشمند بدون نیاز به استفاده از کارشناسان فروش
۸- ثبت اطلاعات مشتریان به صورت جامع و نرم افزاری بدون درگیری هاست و سایت
۹- اطلاع از سابقه ( نشانی شماره تماس کالاهای خریداری شده کالای مرجوع شده پیگیریهای انجام شده ) فرد تماس گیرنده با شرکت به صورت هوشمند
۱۰- اختصاص کد های ویژه به مشتریان جهت برقراری ارتباط سریع با شرکت
۱۱- ایجاد بستری مناسب برای ارتباط با نمایندگی های شرکت بدون صرف هزینه تلفنی
۱۲- ایجاد شرایط مناسب برای دور کاری کارشناسان فروش و صرفه جویی مالی و منابع
۱۳- امکان گسترش ساده داخلی های مجموعه و افزایش پرسنل بدون نیاز به سیم کشی داخلی جهت برقراری ارتباط تلفنی با مشتریان
مدیریت فروش و خدمات پس از فروش با ویپ
گزارش توزیع تماس ها:
• تعداد تماسهای پاسخ داده شده در هر روز
• میانگین/حداکثر/حداقل طول مدت تماس در هر روز
• زمان انتظار تماسهای برای پاسخ داده شده در هر روز
• میانگین/حداقل/حداکثر زمان انتظار در هر روز
• زمان انتظار تماسهای برای پاسخ داده نشده در هر روز
• میانگین/حداقل و حداکثر زمان انتظار تماسها در هر روز
• تماس برای فروش و مخاطبین در هر روز
• تماس های توزیع شده در هر ساعت
• میانگین/حداقل و حداکثر طول تماسها در هر ساعت
• میانگین/حداقل و حداکثر طول مدت انتظار تماس در هر ساعت
• توزیع زمان انتظار مکالمه های پاسخ داده شده در هر ساعت
• زمان انتظار برای تماسهای بی پاسخ در هر ساعت
• میانگین/حداقل وحداکثر زمان انتظار تماسهای بی پاسخ در هر ساعت
• میزان فروش و مخاطبین در هر ساعت
• تماسهای پاسخ داده شده در هر روز هفته
• میانگین/حداقل و حداکثر طول مدت مکالمه در هر روز هفته
• زمان انتظار تماسهای پاسخ داده شده در هر روز هفته
• میانگین/حداقل و حداکثر زمان انتظار تماسهای بی پاسخ در هر روز هفته
• میزان فروش و مخاطبین در هر روز هفته
• گزارشات ساعتی را می توان برای نیم یا یک ربع ساعت نیز تنظیم کرد.
گزارش عملکرد اپراتورها:
• تعداد اپراتورهای در دسترس
• مجموع زمان
• میانگین زمان اپراتور
• حداقل/حداکثر طول مدت دوره اپراتور
• در دسترس بودن اپراتور
• زمان اپراتور در حالت وقفه
• زمان قابل پرداخت و غیر قابل پرداخت اپراتور
• زمان دوره ها و وقفه های هر اپراتور
• میانگین مدت دوره هر اپراتور
• میانگین مدت وقفه هر اپراتور
• نسبت مدت هر وقفه به هر دوره
• درصد زمان وقفه سپری شده
• میانگین وقفه در هر دوره
• تماسهای پاسخ داده شده (تعداد،میانگین زمان، درصد کل) برای هر اپراتور
• تماسهای پاسخ داده شده مربوط به گروه خدماتی
• مکان تماسهای پاسخ داده شده هر اپراتور
• جزئیات کامل دوره وقفه اپراتور
• جزئیات کامل وقفه اپراتور
• تاریخچه دوره وقفه کامل اپراتور (تاریخچه دوره و وقفه به طور همزمان)
گزارش جزئیات تماس:
• زمان و تاریخ
• صفحه نمایشگر
• لیست انتظار
• زمان انتظار و مکالمه
• علت قطع ارتباط
• اپراتور
• شماره تماس گیرنده
• تعداد دفعات توزیع خودکار تماس
• کدهای وارد شده تماس
• تعداد تماس های چند منظوره (و جزئیات کامل)
• سرور
• شنود کامل صوتی
گزارش جزئیات تماسهای از دست رفته:
• زمان و تاریخ
• شماره تلفن تماس گیرنده
• لیستهای انتظار هدف تماس
• علت قطع ارتباط
• موقعیت در صف هنگام قطع تماس
• زمان انتظار قبل از قطع ارتباط
• تعداد توزیع خودکار تماسها
• کد تماسی وارد شده به وسیله اپراتور
• کلید فشار داده شده
• تعداد تماسهای چند منظوره
• سرور
گزارش مرکز بررسی بدون تاخیر:
• نمایش شماره تلفن تماس گیرنده
• زمان ورودی
• زمان انتظار(به روز شدن آنی)
• زمان مکالمه (به روز شدن آنی)
• اپراتور های متصل به شبکه
• زمان و مدت اتصالات قبلی
• خواندن آسان وضعیت پانل
• قوانین تعریف شده کاربر برای مشاهده هشدارها به رنگ زرد و سبز
• تعداد اپراتورهای منتظر در لیست
• تعداد اپراتور های اماده/متوقف/اشغال در لیست دیگر انتظار/اپراتورهای ناشناس آن لاین
• تعداد تماسهای منتظر در هر صف
• تعداد تماسهای ورودی پاسخ داده شده
• تعداد تماسهای خروجی ایجاد شده
• اطلاعات کامل سرور
• اخرین تماس پاسخ داده شده به وسیله هر اپراتور (زمان و لیست انتظار)
مراکز تماس
دیدگاهتان را بنویسید